Autor |
Wiadomość |
Jaku
Podawacz śrubek
Dołączył: 11 Kwi 2014
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 9:52, 11 Kwi 2014 Temat postu: Olej z airboxa |
|
|
No więc jest taki temat. Ostatnio pojawił się olej w mojej kawie na połączeniu airboxa w jego dolnej części. Nie jest go dużo, mała plama i mam wrażenie, że z czasem jest go coraz mniej. Rozmawiałem z mechanikiem i uspokajał mnie, że to normalne do takiego stopnia, że przy wymianach filtrów powietrza potrafi ze skrzynki odciągnąć nawet pół litra i nawet właścicielowi o tym nie wspomina. W zeszłym sezonie wycieku nie było a w tym na początku wymieniłem olej i zrobiłem 500km i dopiero po tym to się stało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
DeFi
Administrator
Dołączył: 10 Kwi 2014
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Września
|
Wysłany: Pią 15:38, 11 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Mam podobny problem. Na łączeniu przedniej i tylnej części airboxa mam ślady oleju. Również dopytywałem znajomego ujeżdżającego ZR7 że to normalne i mogę co najwyżej uszczelnić airbox. Ale aby to zrobić trzeba wpierw wymontować gaźniki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jaku
Podawacz śrubek
Dołączył: 11 Kwi 2014
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 22:43, 11 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
No to już się trochę uspokoiłem. Nie żebym się cieszył, że masz tak samo ale pocieszenie jakieś jest. Airbox w zasadzie chyba nie jest uszczelniany pod względem oleju więc nie dziwię się, że stamtąd wycieka skoro już się tam wziął. Swoją drogą dziwię się, że nie trafia najpierw przez przewód do zbiorniczka który po to jest tam zamontowany..
Wiesz może skąd ten olej tam się zbiera?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
DeFi
Administrator
Dołączył: 10 Kwi 2014
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Września
|
Wysłany: Nie 1:35, 13 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
wydaje mi się że wypluwany jest przez odmę z dołu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jaku
Podawacz śrubek
Dołączył: 11 Kwi 2014
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 14:45, 16 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Znajomy mówił, że są dwa powody, gleba albo pierścienie na tłokach ale ja też myślę, że to przez odmę.
Przy wymianie oleju ewidentnie wlałem max. Odciągnę trochę i zobaczę czy to coś pomoże.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ptaku
Podawacz śrubek
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 0:47, 18 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Też mam olej w airboxie, niedużo ale widać go od spodu na łączeniu airboxa. Myślę że nie ma się czym przejmować, olej pewnie dostaje się tam przez odmę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PeZet
Podawacz śrubek
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Międzyborów
|
Wysłany: Pią 13:13, 18 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Każdy ZR7 ma olej w airbox, taka jego uroda.
Zwykle dzieje się tak kiedy wleje się oleju ponad połowę wskaźnika i dodatkowo często zostawia pracujący silnik na stopce bocznej. Tak twierdzą angole na swoim forum "wwwDOTraidersforumDOTcom".
Olej zawsze wali odmą, widać taka uroda konstrukcji silnika, bo koło wachacza jest przecież nieduży gumowy zbiorniczek na olej, który zlatuje z airboxa, a który to mało kto opróżnia przy wymianie oleju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ptaku
Podawacz śrubek
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 17:19, 18 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
PeZet napisał: | [...] bo koło wachacza jest przecież nieduży gumowy zbiorniczek na olej, który zlatuje z airboxa, a który to mało kto opróżnia przy wymianie oleju. |
Tym mnie zaciekawiłeś, gdzie ten zbiorniczek ? Bo przyznam że nawet nie wiem że taki jest
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
damian6511
Podawacz śrubek
Dołączył: 17 Kwi 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pią 21:11, 18 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Z prawej strony moto. Odchodzi od dolnej krawędzi airboxa w stronę pompy hamulcowej za pomocą czarnego wężyka : ) FUEL SYSTEM 2-23 w serwisówce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jaku
Podawacz śrubek
Dołączył: 11 Kwi 2014
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 22:45, 18 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Ciekawe jest też to, że gdy opróżniałem zbiorniczek (łatwiej było mi wypiąć przewód od niego w miejscu wyjścia z airboxa niż dostać się do korka spustowego) to było w nim zaledwie kilkanaście kropel oleju i spokojnie zmieściłoby się do nie go dużo dużo więcej a mimo to olej woli sączyć na składaniu skrzynki..
Na wyjściu z airboxa (od strony wewnętrznej) do wspomnianego przewodu na olej znalazłem małą gąbkę w kształcie cylindrycznym. Wie ktoś może czy ona tam powinna się znajdować?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ptaku
Podawacz śrubek
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 23:48, 18 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
damian6511 napisał: | Z prawej strony moto. Odchodzi od dolnej krawędzi airboxa w stronę pompy hamulcowej za pomocą czarnego wężyka : ) FUEL SYSTEM 2-23 w serwisówce. |
Wielkie dzięki, o tym nie wiedziałem, muszę sprawdzić ile oleju tam wożę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
damian6511
Podawacz śrubek
Dołączył: 17 Kwi 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Sob 0:26, 19 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Jaku napisał: | Na wyjściu z airboxa (od strony wewnętrznej) do wspomnianego przewodu na olej znalazłem małą gąbkę w kształcie cylindrycznym. Wie ktoś może czy ona tam powinna się znajdować? |
W serwisówce raczej o niej nie wspominają (niemieckiej także ). U mnie jest
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ptaku
Podawacz śrubek
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 20:58, 27 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Dorwałem się do tego zbiorniczka na olej z airboxa, było tam jakieś 100 ml oleju.
Niby niewiele ale tak szczerze mówiąc to ten zbiorniczek jest malutki więc i tak zbyt wiele tam oleju nie wejdzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomaszek
Podawacz śrubek
Dołączył: 25 Kwi 2014
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 11:59, 28 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
To że w Air Boxie jest nieznaczna ilość oleju to bardzo dobrze i tak ma być. Olej ten jest zasysany wraz z powietrzem do komór spalania i smaruje górną gładź cylindrów.
Zbiorniczek zrobili z prawej bo z lewej brak na niego miejsca (chociaż byłoby darmowe smarowanie łańcucha jak w starych Junakach ) gdyby był z lewej mielibyśmy czyste pokrywy i byłoby co z niego wylewać.
Jak ktoś chce mieć więcej oleju w zbioniczku to musi sobie zamontować boczną nóżkę z prawej strony moto (podobno angliki tak mają )
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tomaszek dnia Pon 12:10, 28 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
KrisByNight
Podawacz śrubek
Dołączył: 29 Kwi 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 13:16, 29 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Jak chłopaki napisali to norma, ten zbiorniczek to warto sobie raz na sezon wymontować, łatwo go wyjąć po odkręceniu boczku, zdjąć z niego gumowy kapturek i oczyścić z zewnątrz i wewnątrz. Do tego ja zamontowałem nową dłuższą rurkę spustową dzięki czemu łatwo wyjąć z niej korek i spuścić co tam spłynęło.
Z moich obserwacji problemu mogę jedynie podpowiedzieć, że stawianie na centralnej nodze pomaga w wypłynięciu nadmiaru płynu z airboxa bo wężyk spustowy jest zamontowany w airboxie centralnie bliżej tyłu, a jak stawiasz na bocznej to paliwo spływa na jedną stronę stoi tam i wykapuje potem na łączeniu spływając po pokrywie silnika. Sam dziś pokrywę wycierałem do czysta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|