FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj
Forum Forum ZR-7 Strona Główna
->
Silnik
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
NOWE FORUM POD ADRESEM:
http://www.forum.zr-7.pl
----------------
ZAPRASZAM
Dział Personalny
----------------
Powitalnia
Skargi, wnioski, zażalenia
Dział Techniczny
----------------
Motocykl
Garaż/Warsztat
Zrób to sam
Modyfikacje
Silnik
Układ jezdny
Nasze motocykle
Elektryka
Nadwozie
Polska
Zagranica
Motopoczątki - czyli w co się ubrać, jak jeździć
----------------
Kask
Strój
Technika jazdy
Sklepy, warsztaty
Wypady, zloty....
----------------
Turystyka motocyklowa
Wypady za miasto
Imprezy / Zloty
Po jeździe
----------------
Kurtki
HydePark
Nasze Hobby/Zainteresowania
Na wesoło
Spodnie
Kombi
Giełda
----------------
Kupię
Sprzedam
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Tomaszek
Wysłany: Pon 21:03, 05 Maj 2014
Temat postu:
Tak chodzi o kompresję.
DeFi
Wysłany: Pon 20:58, 05 Maj 2014
Temat postu:
Ja również nigdy nie wykręcałem świec. Nie wiem jak w Zephyrze, ale w ZRce nie przeszkadzają.
Może chodzi o to by kompresja wytworzona w cylindrach nie szła w w kolektor a własnie otworami od świec ?
Tomaszek
Wysłany: Pon 20:43, 05 Maj 2014
Temat postu:
Tak, ustawienia krzywek są te same.
Nadmienię jeszcze iż dobrze jest zatkać szczelinę w której pracuje łańcuch rozrządu aby nic nie wpadło do wnętrza silnika. I w ZR jest trochę inaczej zorganizowany napinacz łańcucha tzn. przed jego demontażem odkręcamy śrubkę na jego środku i krótkim wkrętakaiem kręcąc w lewo blokujemy go a po jego montażu na końcu operacji kręcąc w prawo rozblokowujemy. Osobiście też nie zostawiam wykręconych świec na 100% tak aby tam również nic nie wpadło, a jest to możliwe.
A tu niezły poradnik:
http://www.motogen.pl/Regulacja-luzow-zaworowych-plytki,5255.html
DeFi
Wysłany: Pon 17:54, 05 Maj 2014
Temat postu:
Swoją wiedzę o sprawdzaniu zaworów podpieram opisem z forum Zephyra
http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=29&p=2
Nie wiem czy pomiędzy ZR-7 a Zephyr'em 750 są jakieś różnice w ustawianiu zaworów, więc podam co tam piszą:
Cytat:
- ściągasz zbiornik
- ściągasz pokrywę zaworów
- odkręcasz wszystkie świece zapłonowe
- zdejmujesz pokrywę aparatu zapłonowego
- ustawiasz kluczem 17mm silnik na znaku T pokrywającym się z kreską zaznaczoną na obudowie.
Wówczas cylinder 1 jest w górnym martwym położeniu i możesz sprawdzić luz zaworu ssącego i wydechowego na 1 cylindrze oraz wydechowego na drugim i ssącego na trzecim. Jeśli krzywki na pierwszym cylindrze są od siebie odwrócone to tam jest martwy górny punkt.
Jeśli krzywki na pierwszym cylindrze skierowane są do siebie to na czwartym cylindrze powinny być skierowane od siebie i wtedy tam jest górny martwy punkt przy którym ustawiamy. Ale interesuje nas sytuacja gdy krzywki skierowane są
od siebie na pierwszym cylindrze.
Sprawdzamy szczelinomierzem wartość luzu jaka jest na zaworze:
ssącym i wydechowym cylindra 1, zaworze wydechowym cyl. 2 i zaworze ssącym cylindra 3. Notujemy wartości.
Obracamy silnik gdy krzywki będą ustawione
od siebie na czwartym cylindrze
. Wtedy możemy sprawdzić luzy na zaworach:
ssącym i wydechowym 4 cyl., wydechowym cyl. 3, oraz ssącym cyl. 2. Notujemy wartości.
Pamiętajmy, że właściwa szczelina jest wtedy dobrze zmierzona gdy szczelinomierz wchodzi i wychodzi spod krzywki z oporem.
Wyjmujemy napinacz rozrządu. Najpierw odkręcamy śrubę z boku napinacza, wyjmujemy sprężynę a następnie dwie śruby mocujące napinacz do bloku. Wyjmujemy wałki rozrządu raz jeden sprawdzamy płytki, montujemy wałek spowrotem na miejsce i potem z drugim to samo. Nie trzeba rozpinać łańcucha rozrządu. Należy jednak zaznaczyć do tej operacji farbką znaki na łańcuchu i kołach rozrządu. Polecam odtłuszczenie powierzchni nitrem.
Mając zmierzoną grubość płytek i opierając się na tabeli zawartej w książce Hayness Zephyr 90-97 porównujemy zapisane wyniki szczeliny oraz grubość płytki i kolumną i wierszem przecięcia się w tabeli. To da nam wymaganą grubość płytki na dany cylinder.
Nowe płytki smarujemy smarem molibdenowym
Po zamontowaniu wałków rozrządu i napinacza (napinacz montujemy zresetowany czyli ze sprężyną wciśniętą palcem i przykręconą małą śrubką blokującą) kręcimy delikatnie silnikiem kluczem 17mm w celu ułożenia się płytek i sprawdzenia czy czasem tłok nie uderza o któryś zawór
Składamy wszystko w całość. Jeśli uszczelka została uszkodzona wymieniamy ją na nową.
Czy ustawienia krzywek w Zephyrze a w ZR7 są te same ? Jedynie tutaj idzie zrobić błąd podczas mierzenia luzów
Tomaszek
Wysłany: Nie 23:14, 04 Maj 2014
Temat postu:
Luz ma być między 0,08 a 0,18 (jak pamiętam) I nie widzę tu możliwości nieprawidłowego mierzenia
Regulowałem luzy w swojej i kolegi. Z pomiarów i przeprowadzanych regulacji co 6 tyś. wynikało iż nie dochodziło do jakichśtam wielkich zmian. Niestety nie ma tendencji do zmniejszania lub zwiększania się luzów. Na tych dwóch motocyklach luzy rozłażą się jak chcą. Z własnego doświadczenia celowałbym w ustawianie luzu na 0,13.
Pamiętajcie o odpowiednim kluczu dynamometrycznym i o tym aby go luzować po skończonej pracy.
DeFi
Wysłany: Nie 22:13, 04 Maj 2014
Temat postu:
Rozumiem że sposób mierzenia luzów mam prawidłowy ?
Tomaszek
Wysłany: Nie 20:25, 04 Maj 2014
Temat postu:
Klepie.
Rozbierz to. Pomierz. Tylko kup sobie szczelinomierz jak się należy.
DeFi
Wysłany: Pią 16:21, 02 Maj 2014
Temat postu:
Rozgrzałem dzisiaj troszkę kawę i nagrałem dźwięk wydobywający się z silnika.
https://www.youtube.com/watch?v=JmrYnmD3BPk
Poprawcie mnie jeżeli nie słyszycie tam stukających zaworów (najlepiej słyszalne od 8s)
DeFi
Wysłany: Pią 0:30, 02 Maj 2014
Temat postu:
Nawet nie będę musiał szukać mechanika, bo sam to zrobię.
Potwierdźcie tylko że moja metoda jest prawidłowa, a biorę się za demontaż pokrywy w najbliższy deszczowy weekend
Co do rozrządu, to ja mierzyłem jego długość.
Na liczniku miałem 44 kkm a na 99% przebieg jest większy, więc zainteresowałem się łańcuszkiem.
Wg serwisówki mierzymy długość na 20 ogniwach (21 szpilek)
Länge der Steuerkette über 20 Glieder
Normalwert: 127,00 – 127,36 mm
Grenzwert: 128,9 mm
Ptaku
Wysłany: Czw 23:34, 01 Maj 2014
Temat postu:
Jeśli chodzi o luzy zaworowe to powinny być ustawione raczej w górnych granicach - mierzone na zimnym silniku. To jes silnik chłodzony powietrzem więc dość mocno potrafi się zagrzać a tym samym mocno się te luzy zmniejszą wraz z temperaturą.
Jeśli serwis zrobił taką fuszerę to raczej bym im już moto nie oddawał. Na pewno znajdzie się gdzieś w okolicy mechanik który wie co robi i jest wart zaufania i wydanych pieniędzy.
A przy okazji pytanie : po czym poznać że łańcuch rozrządu domaga się wymiany ?
DeFi
Wysłany: Czw 21:02, 01 Maj 2014
Temat postu:
Łańcuszek zakupiłem na allegro od użytkownika kaprii
http://allegro.pl/lancuszek-rozrzadu-kawasaki-zr7-rozrzad-1999-2003r-i4125681444.html
za wymianę rozrządu mechanik zawołał 250 zł
dawnarozniak
Wysłany: Czw 20:49, 01 Maj 2014
Temat postu:
Z zaworami osobiście Ci nie pomogę bo się nie znam, ale mam do Ciebie pytanie odnośnie rozrządu bo sam muszę teraz wymienić. Skąd brałeś części i ile Cie to wyszło wszystko mniej więcej?
DeFi
Wysłany: Czw 16:28, 01 Maj 2014
Temat postu: Zawory
Mam pewien problem. Przed zimą dałem moto do mechanika (jedyny oficjalny w moim mieście o ogólnie kiepskiej opinii) na wymianę rozrządu i przy okazji zawory.
Teraz jak jeżdżę to zauważyłem pewien problem, którego przed serwisem nie było. Mianowicie klekotanie zaworów po rozgrzaniu silnika.
Słyszę je nawet w kasku jeżdżąc po mieście (40-60 km/h)
Na zimno nie ma problemu.
Co najciekawsze, jak mierzyłem luzy w domu to wyszły mi inne niż mechanikom w serwisie.
Może nie umiem mierzyć
Poprawcie mnie jeżeli robię źle:
Po zdjęciu pokrywy ustawiam wałki w odpowiedniej pozycji i próbuję wcisnąć szczelinomierz pomiędzy krzywkę a szklankę.
Mam listki 0.08, 0.1, 0.15, 0.18
Wszystkie listki powinny wejść oprócz ostatniego.
Jak ja mierzyłem to 2 zawory były na minium, a pozostałe poniżej 0.08
W serwisie wyszło im że 2 płytki do wymiany były.
Dodam że zaraz po zakupie zmieniałem jedną płytkę a pozostałe były w połowie zakresu.
Chętnie oddałbym na poprawkę, ale od serwisu przejechałem już ok 1,5 - 2 tyś km i nie wiem czy uznają reklamację.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
gGreen v1.3 // Theme created by
Sopel
&
Programosy
Regulamin