Autor |
Wiadomość |
DeFi
Administrator
Dołączył: 10 Kwi 2014
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Września
|
Wysłany: Czw 11:29, 24 Kwi 2014 Temat postu: Spalanie |
|
|
Jakie mieliście najniższe spalanie w waszych ZRkach ?
Mnie się udało zejść do 5.1 l - trasa 700 km w jeden dzień
Najwyższe coś ok 10 l, ale to po początek sezonu (ssanie itp) połączone z regulacją gaźników
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Jaku
Podawacz śrubek
Dołączył: 11 Kwi 2014
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 14:09, 25 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Do niedawna nie zastanawiałem się tak dokładnie, spalał tyle ile wlałem Jednak gdy na początku sezonu zrobiłem cztery kursy, każdy po ok. 40km i musiałem przełączyć na rezerwę (1os. 130-160, 170km/h; 2 os. 90-130km/h ok.20%) tak w połowie kwietnia zlitrażowałem go. Przy spokojnej turystycznej jeździe (1os. 80%, 2os.20%, 80-90, max 110km/h ) zrobiłem 270km i zatankowałem 13,6 litra. Spalanie wyszło 5,04 l/100km. To mnie uspokoiło bo już myślałem, że coś jest nie tak
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jaku dnia Pią 14:10, 25 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ptaku
Podawacz śrubek
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 22:56, 25 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Minimum jakie mi wyszło to 4,7 litra a max to 5,7 litra.
Latam sam, zwykle z prędkościami 120-140 km/h.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomaszek
Podawacz śrubek
Dołączył: 25 Kwi 2014
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 10:56, 26 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Minimum 4,6
średnio około 6
Max między 9 a 10
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
DeFi
Administrator
Dołączył: 10 Kwi 2014
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Września
|
Wysłany: Sob 19:13, 26 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Wiec albo ja mam aż tak ciężką rękę, że nie mogę zejść poniżej 5, albo mam coś do wyregulowania.
Fakt że wolno nie jeżdżę ale w granicach 140 km/h max. Zwykle utrzymuję przelotową 120 km/h. No ale spod świateł dzida
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ptaku
Podawacz śrubek
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 17:04, 27 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
DeFi napisał: | [...] No ale spod świateł dzida  |
No wiadoma sprawa, prawie każde światła to pełen ogień
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
DeFi
Administrator
Dołączył: 10 Kwi 2014
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Września
|
Wysłany: Nie 20:49, 27 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Ja najbardziej lubię pierwsze 3 biegi. Zwłaszcza że wydech Remusa od 6 tyś zaczyna pięknie ryczeć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jaku
Podawacz śrubek
Dołączył: 11 Kwi 2014
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 21:28, 27 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Mnie bardzo podoba się dźwięk oryginalnego tłumika ale z ciekawości chętnie posłuchałbym też innych. Swoją drogą, wie ktoś czy taka zamiana może mieć wpływ na spalanie?
Słyszałem, że długość kolektorów, miejsce ich łączenia w jedną rurę plus tłumik jest specjalnie wyliczane w zależności od charakterystyki silnika. Ciekawe czy to prawda.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
DeFi
Administrator
Dołączył: 10 Kwi 2014
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Września
|
Wysłany: Nie 23:17, 27 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
W pewnym sensie ma to wpływ. Po wymianie wydechu na sportowy zaleca się regulację i synchro gaźników.
Poza tym, zakładając przelot zubażasz mieszankę i musisz popuścić śrubę regulacji mieszanki, a więc większą dawkę paliwa, co przekłada się na spalanie.
A długość kolektorów i łączenia mają wpływ na głośność i emisję spalin Euro ileśtam o ile się nie mylę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ptaku
Podawacz śrubek
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 0:04, 28 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Długość kolektorów i ich łączenia ma jeszcze wpływ na tak zwane zjawiska falowe w układzie wydechowym. Czyli trochę podobne zadanie jakie ma airbox w układzie dolotowym.
Przy wymianie samego tłumika na sportowy ale dedykowany do danego modelu nie ma potrzeby dodatkowych regulacji.
Ale po założeniu tłumika przelotowego trzeba by już było wyregulować gaźniki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|